Vecka 47

Den här veckan har varit mycket lugnare vad det gäller stöket, jämför med veckan innan vårt stopp. På lektionstid upplever också många att det har blivit bättre arbetsro. Men, vi jobbar vidare med att följa upp rasterna och att ha fokus på det positiva. Många elever önskade att vi lärare ska köra igång lektioner när den börja, inte vänta på de som är sena och de vill att vi fokusera vår energi på de elever som kommer i tid och som vill lära sig.

På mötet igår kom det fram fler ideér från elever, lärare och föräldrar hur situationen kan utvecklas och bli bättre när det gäller respekt, arbetsro och ordningen här på skolan. Pia (filippas mamma) kommer att skicka ut till er vad som hände på mötet.

Jag ska en tid framöver lägga tid på att mejla er så att ni får personlig information om just ert barn. Många föräldrar önskade på mötet att de ska få snabb feedback ifall deras barn stör ordningen på skolan. Mitt val blir därmed att prioritera att mejla er kring detta. Hoppas att det blir bra för er! Ni får gärna mejla mig om ni inte vill ha mejl info om vad som sker kring ert barn, en del kanske föredrar telefonkontakt eller möten. Det kommer att bli en del småsaker som mejlas ut, men som ni vet, många bäckar små.

Våra elever önskade att få göra något skoj ihop och därför åker vi nu på måndag till Sydpoolen. Jag är super sugen på att se vad det finns för äventyr på Sydpoolen så en friluftsdag passar just nu helt perfekt för mig.

Det blir ingen stödtid på måndag i engelska och so då det blir för tajt att hinna med detta.

I So har vi nu börjat med etik-modet att välja och det är i starten mycket kopplat till lag och rätt som vi precis läst. Jag lägger ut en plan här på bloggen så att ni kan se vad vi startat med. Berättade för eleverna (åk 8-9) att jag tänker att mitt jobba är världen bästa när jag får ha dem i SO. De är fokuserade, intresserade, frågvisa och engagerade. Berättade även att det känns som världen sämsta jobba när jag måste vara "polis" i korridoren. Spännande hur det kan skifta, men i SO är det fantastiskt roligt!

Har ett önskemål till alla er föräldrar i krabbgruppen.  Jag vill be er att enbart skicka mejl till mig om ni har frågor kring ert barn, info om frånvaro eller bokning av mötestid. Ring eller messa mig mellan 8-17 om ni har synpunkter kring annat. Vill inte längre ha synpunkter och åsikter i mejl, det tar energi och det är svårt att svara i mejl. Tack på förhand!

Eleverna skapar bloggar där de kränker andra elever och även lärare. Vi jobbar här på skolan med att göra upp planer för hur vi ska bearbeta detta men vi behöver även er hjälp. Hjälp oss att stoppa denna mobbing på nätet! Diskutera gärna med era barn vad de vet och hur detta blir för dem. Hur vill de ha det?

Veckan:
Måndag - Vi åker till Sydpoolen. Krabborna träffa mig 09:05 vi spärrarna Södra staionen vid medborgarplatsen. Den ingång som man kommer till om man går från Medis och genom parken. De kan ringa eller messa om de ej hittar. Viktigt att komma i tid om man ska hinna på tåget. Ta med matsäck eller pengar till fika.
Vi åker hem från Södertälje ca 15.00

Tisdag, onsdag och torsdag helt enligt schema.

Fredag- Vi ska åka till Älvsjömässan men dagen är ännu inte spikad. Vi träffas 09.00 och ev blir det några lektioner innan vi sticker iväg till mässan.

Trevlig Helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0